torsdag 28. februar 2008

Nytt fra Hopen

Siste nytt trenger ikke å være direkte ferskvare her i ishavet. Teksten under er sakset fra Hopen Times 30. januar 2008.

"En vinter på Hopen betyr også møte med kongen av arktisk. Les Eiriks egen historie om sitt første møte med isbjørn.

Bamse 23/1-2008
I dag tidlig kom bamsen igjen på besøk, vi har jo sett sporene etter den flere ganger, men selve bamsen har vi ikke sett før nå.

Det var Sigrid som så den, klokka var bare litt over 8 i morges, Dag var også våken og fikk så vidt se den han og, selv hadde jeg stått tidlig opp og var på snekkerverkstedet og fikk ikke beskjed, ergerlig også, jeg har jo så lyst til å se den bamsen. Kåre lå fortsatt og sov, men han har jo sett hauger av dem fra før, så for han var det ikke så nøye.

...

Kåre og jeg gikk i sporene til bamsen for å se hvor den hadde tatt veien, det hadde snødd hele dagen, men bjørnespor er nå lett å følge likevel da, det er jo ikke akkurat musespor :-).

...

Jøss sier jeg, det er ikke nysnø i gropa og det snør jo fortsatt, den må være rett rundt "hjørnet" tror du ik-- og der var'n "Kjempen". Knapt 50 meter lenger ned i bekkeleiet. Stor og diger, overraskende lett og se til tross for at den er hvit og det hadde begynt å bli mørkt.

...

Kunne lekende lett ha felt den der og da, men sånt er jo ikke lov. ... Vi så den tusle bortover og ble borte under fjellhammer'n ved brinken mot nord. Oj oj oj så morro. Neste gang håper jeg vi får tatt bilde av den også.

Hilsen Eirik og bamsen på Hopen."

Ingen kommentarer: